Monday, August 15, 2011

Akhirnya.. deep freezer





 Alhamdulillah, akhirnya deep freezer berjaya ku beli pada 13 Ogos 2011 (Sabtu) yang lalu. Kebetulan pada masa itu telah di umumkan kakitangan kerajaan akan diberi bonus setengah bulan gaji. Itu pun beli setelah mensurvey beberapa buah kedai bertanya harga dan jenama mana yang ok.


Aku beli jenama MECK sahaja. Jenama lain mahal. Lagipun MECK ni tahan lasak. Jarang rosak kata tokey kedai berbanding jenama biasa yang lain. Yang ini saiz paling kecik.

 Kalau tidak kerana ruang penyimpanan stok EBM yang dah penuh, sampai sekarang harapan membeli deep freezer masih jauh lagi. Minggu tu kalau tak beli deep freezer, tak tau lah nak letak mana stok EBM ku.. Mungkin letak rumah pengasuh anakku kot.

 Stok bulan Ogos 2011 sahaja masih tersimpan di dalam bahagian beku. Tunggu sampai hujung bulan Ogos, baru pindah ke dalam deep freezer.

 Ada la sikit ruang bernafas dalam bahagian beku ku. Bolehlah beli ayam dan ikan lebih sikit. Kalau tak, cuma muat 2 bekas ikan dan ayam sahaja kat bawah tu.




Stok bulan Jun dan Julai 2011 ku simpan di dalam deep freezer. Tak susun elok lagi. Nak cari kotak dan susun elok-elok.  Mudah nanti bila nak guna. Kena lebih gigih lah lepas ni menyimpan EBM. Deep freezer dah ada, takkan nak biar gini jer kan.



2 comments: